메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제79호
발행연도
2020.1
수록면
193 - 216 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (4)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to examine how Korean language learners’ grit and self-regulatory efficacy influence their grades. To address the goal, this researcher selected two groups of foreign undergraduates (105) taking Korean classes and measured their grit and self-regulatory efficacy. After conducting statistic analysis, this author gained following results. First of all, regarding predictability about each group’s variable, grades, in group A that has learned Korean for a long period, grit and self-regulatory efficacy predict grades; however, in group B that has learned Korean for a short period, no variables predict grades. Also, despite the fact that grit is a task-general factor, it is found to influence Korean grades, a task-specific area, significantly, Lastly, in the process of grit influencing Korean grades, self-regulatory efficacy mediates grit completely, which verifies grit’s transferability. This study is significant in that it introduces the concept of grit that has not been dealt with in Korean language education and has multi-dimensionally verified correlation between the affective area and grades which has not been studied sufficiently in Korean language education.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0