메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국미용학회 한국미용학회지 한국미용학회지 제25권 제5호
발행연도
2019.1
수록면
1,152 - 1,161 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study is to identify effecy of educational satisfaction of beauty-related high schools on job and job-understanding. Data were obtained by 250 subjects from 4 beauty-related high schools between november 26 and December 28 in 2018 year. The collected data were analyzed by using the SPSS V. 21.0 program, which conducted frequency analysis, multiple response analysis, factor analysis, Cronbach’s - α coefficient, two sample T-Test, one-way ANOVA, correlation anaysis and multiple regression analysis. As the results, satisfaction of educational curriculum according to low factor of beauty-educational satisfaction and satisfaction of educational surroundings showed significant effect positively on job understanding. In analysis of beauty-educational satisfaction on understanding of job-kind and job-view, the satisfaction of educational curriculum according to low factor of beauty-educational satisfaction in dependent variable showed significant effect positively on understanding of job-kind. Collectively, our results that beauty- educational satisfaction of student in beauty-related high schools have effect on job and job-understanding. Therefore, continuos concern and guidance need to select job suited students when t

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0