메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영미어문학회 영미어문학 영미어문학 제136호
발행연도
2020.1
수록면
261 - 280 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to examine the effectiveness of Flipped Learning (FL) on junior college students' English grammar learning. Forty-one freshmen participants majoring Police Administration attended traditional lecture-based English grammar classes before mid-term exam and completed the first-grammar test. After the midterm-exam, the students participated in flipped learning grammar classes and then took the post-grammar test. The participants also completed a questionnaire with open-ended questions. The results found that there was a significant increase in grammar-test scores, which indicates that the flipped learning English classes were effective in improving college students’ grammar competence. The participants reported that the flipped learning classes were more enjoyable and satisfying than traditional lecture-style methods. Despite the difficulty in watching FL videos constantly, learners were highly motivated in self-directed English grammar learning.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0