메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박경자 (연세대학교 생활과학대학 아동학과)
저널정보
대한가정학회 대한가정학회지 대한가정학회지 제37권 제1호
발행연도
1999.1
수록면
79 - 89 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Children's sex, temperament, and empathy were studied as antecedents of preschoolers' prosocial development. Eighty eight 5-, and 6-year-old children, 41 boys and 47 girls, were sampled in two kindergartens. Children's naturally occurring prosocial behaviors were videotaped in their classrooms for 21 minutes in 3 days. Teachers rated the children's prosocial tendency using a questionnaire. Empathy was measured individually with a picture/story measure, and mothers provided information on children's temperament using a questionnaire. The two measures of preschoolers' prosocial behaviors, teacher ratings and free play observations, were moderately related. Girls were more prosocial in terms of helping/sharing/cooperation in both teacher-ratings and free-play observations. Preschoolers' adjustability was moderately related to the prosocial behaviors of children in both teacher-ratings and observations. Boys' verbal empathy was related to the observed prosocial behaviors.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0