메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Eui, Hong (Judge Institute of Management Studies University of Cambridge)
저널정보
한국시스템다이내믹스학회 한국시스템다이내믹스 연구 한국 시스템 다이내믹스 연구 제5권 제1호
발행연도
2004.1
수록면
111 - 126 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Many countries in the North East Asia are competing with each other in order to become a centre of international logistics activities. The competition to become a hub port in Far East region is now fierce. The anticipated investments on improving port facilities and attracting the mega carriers are immense for all the ports in the region and the extent of the effort could cripple the local ports and region's economy given the limited financial resources. It is, however, impossible to avoid the disastrous possibility that the massive investments could be channeled into the port, which will never become a hub port, as no port is ready to currently admit defeat and settle as a small regional port. In an attempt to minimise such disastrous waste of resources, ports need to verify the eligibility of their own. This paper tests a system dynamics model using the Port of Busan to understand and illustrate the principle guideline of investment decision making for ports.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0