메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조섭준 (운봉초등학교) 김용권 (부산교육대학교)
저널정보
한국수산해양교육학회 수산해양교육연구 수산해양교육연구 제32권 제5호(통권 제107호)
발행연도
2020.10
수록면
1,231 - 1,241 (11page)
DOI
10.13000/JFMSE.2020.10.32.5.1231

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate the contents and composition of elementary school science textbooks compiled by the 2009 revised curriculum and the types and roles of illustrations in the science textbooks compiled by the 2015 revised curriculum. First, in order to optimize the amount of learning, the 2015 revised science curriculum deleted the middle section and science writing sections in the 2009 revised curriculum science textbook. As a result, the number of textbook pages decreased by 3.75 pages compared to the 2009 revised curriculum. However, the number of sentences increased in all units. Although the number of pages of the unit has been reduced to optimize the learning volume, the number of sentences seems to have increased for reasons such as detailed instructional content. Second, among the types of illustrations, the largest number in the 2015 revised curriculum science textbook is photographic data, which accounts for 49%. This is equal to the proportion of the 2009 revised curriculum science textbook photo. The reason why photographic materials are used most often is that it is necessary to present realistic and objective data rather than pictures or cartoons in the earth and space areas that can be confirmed through long-term exploration activities.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구 방법
Ⅲ. 연구 결과
Ⅳ. 결론
References

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0