메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
朴连玉 (聊城大学)
저널정보
한국아시아학회 아시아연구 아시아연구 제23권 제4호
발행연도
2020.11
수록면
365 - 382 (18page)
DOI
10.21740/jas.2020.11.23.4.365

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In the future, the national economic construction and scientific and technological development need excellent international foreign language talents who can understand the language, understand the country, understand the major, and have both humanistic and scientific literacy. However, most of the Korean majors in Chinese colleges and universities attach importance to language skills teaching, neglect professional knowledge, and weak practical links. There are defects in demand-oriented and application-oriented education genes. A large number of graduates have single skills and weak social adaptability, so the curriculum system needs to be reformed and upgraded. The curriculum system of "foreign language knowledge + comprehensive literacy + interdisciplinary knowledge" proposed in this paper is conducive to the cultivation of Korean talents in line with the needs of national development, and better provides strong intellectual support for the national diplomatic strategy and the "going out" strategy.

목차

摘要
Ⅰ. 绪论
Ⅱ. 以往研究综述
Ⅲ. “外语知识+综合素养+跨专业知识”课程体系
Ⅳ. 结论
参考文献
Abstract

참고문헌 (57)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0