메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
연구보고서
저자정보
오재호 (경기연구원) 성영조 (경기연구원) 천영석 (경기연구원) 송승현 (경기연구원)
저널정보
경기연구원 정책연구 [정책연구 2019-57] 경기도 온라인평생학습 방향과 추진과제
발행연도
2019.12
수록면
1 - 91 (91page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study sought to respond effectively to the growing demand for lifelong learning in Gyeonggi-do. Now people study to satisfy their intellectual curiosity or to acquire the necessary knowledge, rather than learning only for admission and employment. The scale of online lifelong learning in Gyeonggi-do has grown to 660,000 people since its opening in late October 2016. With the explosion of knowledge and information on the internet, residents can improve their lives by learning what they want. In particular, the aging of highly educated retirees is increasing the demand for pure learning, rather than vocational means.
Lifelong learning policies should be designed to recognize opportunities for choosing and participating in learning. It is difficult to plan topics and content and continue recruiting learners. Online learning is efficient, but difficult to communicate, so it must be designed to complete learning in a specific place. Even if the quality of the content is improved, it is difficult to expect the learning effect more than getting the information. GSEEK must re-establish its identity as a starting point rather than completing lifelong learning. The advantage of an online platform is that it can efficiently navigate learning programs and match learning demand and supply. Local governments should support people to choose learning topics and, if necessary, to plan and evaluate themselves. Gyeonggi-do should aim as a regional learning community where local residents can freely lead learning and ultimately continue and expand learning without local government support.

목차

[표지]
[정책건의]
[차례]
표차례
그림차례
[제1장 서론]
1. 연구의 배경 및 목적
2. 연구의 범위 및 방법
[제2장 국내외 평생학습 동향]
1. 국내 평생학습 동향
2. 해외 평생학습 동향
3. 시사점
[제3장 경기도 온라인 평생학습 운영 현황]
1. 경기도 평생학습 현황
2. 경기도 온라인 평생학습 운영 현황 분석
3. 시사점
[제4장 경기도 온라인 평생학습 발전 방향]
1. 지식(GSEEK) 사업 설계 방안
2. 경기도 온라인 평생학습 운영 방향
[제5장 결론 및 정책제언]
1. 결론
2. 정책 제언
[참고문헌]
[Abstract]

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-309-000077243