메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
한지희 (국립경상대)
저널정보
한국동서비교문학학회 동서비교문학저널 동서비교문학저널 제54호
발행연도
2020.12
수록면
407 - 432 (26page)
DOI
10.29324/jewcl.2020.12.54.407

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Seamus Heaney and Sukyung Huh share a common poetic ground in that both poets practiced archaeological imagination, musing on the bog bodies and old bones, ancient mummies, and skeletons. From Death of a Naturalist to The Spirit Level, Heaney went out to fields and tried to come to terms with the moments of violence and terror in the ancient history of Northern Europe. From What Could Be a Better Compost Than Sorrow? to At the Station None Remembers Huh, too, witnessed a wide range of evidences of destruction and cruelty, found in the excavation fields in the Mesopotamia region. While Heaney could return to his poetic guide Dante and the English poetic tradition in translating the memories of old bones into the tragic elegies of the Northen Europeans, Huh had few guides to light up her struggles, in waiting for the answers from the skeletons of ancient Sumerians, to comprehend the tragic moments of their dying. Still, both poets transmit the genuine energy of the magical moment in which the pre-linguistic times of the ancient humankind get fixed by their poetic imagination and re-enter the record of humankind through a poet’s will to communicate. This paper, noting the archaeological imagination of both poets, aims to illuminate the power of poetry to help the reader meditate on the common language of tragedy.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 히니의 해독(解讀) 작업과 문헌학자의 상상력
Ⅲ. 허수경의 해독(解毒) 작업과 고고학적 상상력
Ⅳ. 결론
Works Cited
Abstract

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-800-001417087