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논문 기본 정보

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저자정보
채홍윤 (현대모비스) 정홍래 (현대모비스) 안희태 (현대모비스) 손준형 (현대모비스) 김성구 (현대모비스) 황한영 (서진산업) 김진성 (서진산업)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2020년 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회
발행연도
2020.11
수록면
835 - 838 (4page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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The stiffness of subframe has a great effect on the NVH of vehicle. Usually, dampers are applied to subframe for NVH improvement. But it is inefficient because it excessively increases the weight of vehicle. It is necessary to improve stiffness while minimizing the weight gain of subframe. For this, we conducted the topology optimization and got the load path of subframe. We analyzed the load path and eliminated unnecessary parts to reduce weight. Structural important parts were reinforced to increase stiffness. It resulted in 0.3㎏ increase in the weight of subframe and 20.8㎐ increase in the natural frequency. In this study, We propose the method that improved the stiffness while minimize weight of subframe.

목차

Abstract
1. 서론
2. 고유진동수 해석
3. 위상최적화 및 상세 설계
4. 최종 설계안
5. 결론
References

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