메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조인희 (선문대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제58호
발행연도
2021.1
수록면
385 - 416 (32page)
DOI
10.17002/sil..58.202101.385

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study is an attempt to prove the utility of machine translation(MT) in developing foreign language writing competence of EFL college students. The focus of previous studies was only on the quality of MT itself or the quality of the MT-aided writing, not on whether the systematic use of MT indeed improves the learners’ general English writing ability. In the writing class for this study, 17 students were taught how to effectively utilize MT and asked to actively use MT in English writing practices over 10 weeks. A qualitative comparison of the learners’ direct writings conducted before and after the 10 weeks of training confirmed that the use of MT helped improve learners’ general English writing skills. However, the learner’s improvement in writing skills exhibited no significant correlation with his English proficiency, nor with the increase in his writing confidence. This result implies that the success or failure of the class may depend more on the degree of reflective learning on the part of the student than on such fixed factors as the student’s proficiency and the use of MT.

목차

1. 서론
2. 연구 배경
3. 연구방법
4. 연구 결과 및 논의
5. 결론 및 교육적 시사
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-705-001476833