메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
Chiwon Lee (Yonsei University) Hyunjong Joo (Hyundai Motor Securities) Mingeon Kim (University of Toronto)
저널정보
한국HCI학회 한국HCI학회 학술대회 PROCEEDINGS OF HCI KOREA 2021 학술대회 발표 논문집
발행연도
2021.1
수록면
635 - 638 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
K-MOOC stands for Korean Massive Open Online Course, and was created by South Korea’s Ministry of Education and the National Institute for Lifelong Education in 2015. MOOC enables anyone with a device with internet connection to gain access to quality education at a time and location that is of the convenience of the user. Due to COVID-19, the number of individuals who registered for classes in MOOC platforms has increased by 78% in 2020 compared to 2019. K-MOOC has a comparative advantage over other popular MOOC platforms such as Coursera when it comes to the South Korean market as many courses are taught in Korean. Nonetheless, despite this added benefit, the majority of South Korean college students do not utilize K-MOOC. This paper aims to detect the pain points that K-MOOC has when it comes to the user experience, particularly in the perspective of the MZ Generation in Seoul, and also present suggestions to ameliorate the user experience of the platform.

목차

Abstract
1. Introduction
2. Methods
3. Findings
4. Discussion
5. Conclusion
Reference

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-004-001468419