메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Eunjeo Kim (Dankook University)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제59호
발행연도
2021.4
수록면
375 - 400 (26page)
DOI
10.17002/sil..59.202104.375

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The aim of this study is to explore syntactic patterns in L2 students" writing and determine if they are influenced by L2 input, L1 transfer and UG. The analysis is based on a corpus of 95 L2 learners’ writings for their final exam in three grade tiers: A (high), B (mid), and C (low). A one-way MANOVA was conducted to investigate statistically significant differences in five syntactic patterns as previously utilized by Lu (2010) and Casal & Lee (2019). The results indicated that there are variations in complex syntactic patterns. The global dimension, subordinating clausal dimension, and phrasal dimension showed significant differences depending on L2 learners’ writing achievement. For nominal modifiers, there were significant differences in pre-adjective modifiers and possessive noun modifiers. When there was no L1 transfer, the results demonstrated no significant differences between the higher and lower achievement groups although in the higher level, syntactic patterns were more complicated, which is presumably due to UG influence. Implications for EFL writing acquisition are also suggested.

목차

1. Introduction
2. Literature Review
3. Method
4. Results
5. Conclusion
References

참고문헌 (53)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0