메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이은주 (전남대학교) 김준 (전남대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제30권 제2호 (인문사회과학 편)
발행연도
2021.4
수록면
131 - 152 (22page)
DOI
10.35159/kjss.2021.4.30.2.131

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The present study aims to explore the real situation of rights for learning in elementary schools based on the experiences and recognitions of teachers working for elementary schools where the policy of minimal academic achievements is put into practice. For this purpose, 6 elementary school teachers, who have served as both a homeroom teacher for student athletes and as a supervisory teacher in G City and J Province, were sampled, and in-depth interview was conducted with them. In addition, previous researches were reviewed in order to overcome the spatial and temporal limitations in pursuing the purpose of this study. For the data collected, Cresswell"s(2007) four-step spiral analytic procedure was applied. The results thus derived are as follows: First, elementary school teachers perceive the achievement system as not properly reflecting the educational field, due to a lack of understanding the field. Next, the fundamentals underlying the system are betraying the essential values of school education. In conclusion, it is high time to reexamine what the purposes and values of school education are essentially.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. ‘최저학력제’에 영향을 미치는 엘리트스포츠의 패러다임
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 학습권 보장을 실천하는 초등교사의 경험과 인식의 공유: 공부하는 학생선수를 꿈꾸며
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (42)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0