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한국소비자원 정책연구보고서 [정책연구 20-09] 2020 한국의 소비자시장평가지표 활용 연구
발행연도
2021.3
수록면
1 - 131 (131page)

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□ (Purpose of study) The purpose of study was conducted to provide baseline data for consumer-oriented improvement in individual markets for furniture and companion animal products market with low consumer-oriented levels as a result of the 2020 Consumer Markets Evaluation Indicators.
○ Specifically, by deriving detailed areas for consumer-oriented improvement in the furniture and companion animal products market, this study was carried out for supporting the establishment of relevant policies and returning the results to the market.
□ (Major findings) Based on the analysis results of the following methodologies, detailed areas for consumer-oriented improvement in individual markets were derived: Consumer-oriented traffic lights analysis, Importance-Performance Analysis(IPA) for each evaluation items, in-depth analysis for consumer-orientation of legislation & regulation indicator, text mining and network analysis of market-related press date for the past 3 years, and in-depth analysis for Consumer Redress data in Korea Consumer Agency.
□ Furniture market
○ (Improvement of standards related to custom-made furniture) Even if it can not be regarded as custom-made furniture, penalty fee is often required based on custom-made furniture. Therefore, custom-made furniture should be limited to cases where resale is difficult due to specific consumer requirements(design, size, material, etc.).
○ (New standards for installed kitchen furniture) It is need to be established new standards for consumer dispute resolution by reflecting the increase in demand for installed kitchen furniture
□ Companion animal products market
○ (Separate discipline system for livestock feed and companion animal food) It is necessary to prepare management standards and related laws specializing in companion animal food through classification from livestock feed.
○ (Labelling for companion animal food on packaging) ‘The Feed Management Act’ is regulated based on feed for livestock, and the relevant regulations need to be prepared to indicate that it is for animals on the main surface of feed packaging.

목차

[표지]
[머리말]
[국문요약]
Ⅰ. 연구 배경 및 목적
Ⅱ. 주요 결과
[차례]
표 차례
그림 차례
[제1장 서론]
제1절 연구 배경과 목적
제2절 연구 범위와 방법
[제2장 가구 시장의 소비자지향성 현황 및 진단]
제1절 가구 시장 현황
제2절 가구 시장 관련 소비자이슈
제3절 가구 시장의 소비자시장평가지표 심층 분석
제4절 가구 시장의 소비자지향적 개선을 위한 세부 과제
[제3장 반려동물 관련용품 시장의 소비자지향성 현황 및 진단]
제1절 반려동물 관련용품 시장 현황
제2절 반려동물 관련용품 시장 관련 소비자이슈
제3절 반려동물 관련용품 시장의 소비시장평가지표 심층 분석
제4절 반려동물 관련용품 시장의 소비자지향적 개선을 위한 세부 과제
[제4장 결론]
[참고 문헌]
[부록]
[Executive Summary]

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