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논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
구하진 (연세대) 성주은 (연세대)
저널정보
대한건축학회 대한건축학회 학술발표대회 논문집 대한건축학회 2021년도 춘계학술발표대회논문집 제41권 제1호(통권 제75집)
발행연도
2021.4
수록면
136 - 139 (4page)

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Companies and brands in contemporary society are putting forward strategies that value brand identity and brand storytelling as well as product sales. They focus on ‘branding’, which attaches importance to aesthetic and emotional factors. Among them, ‘space branding’ is the most detailed representation of the brand’s value. Purpose of this analysis is to find out space composition strategies by commercial type and how spatial factors affect consumer’s perception from an experience intended space. This analysis selects and analyzes 9 commercial spaces. Analysis results show what strategic elements of each commercial type should be introduced in spatial planning and emphasize the importance of brand experience space.

목차

Abstract
1. 서론
2. 스페이스 브랜딩에 관한 이론적 고찰
3. 상업유형별 체험 중심형 공간 사례 분석
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

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