메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
황영택 (경기대학교) 이원석 (경기대학교) 심지민 (경기대학교) 정준우 (경기대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제33권 제5호(통권 제165호)
발행연도
2021.5
수록면
63 - 83 (21page)
DOI
10.31336/JTLR.2021.5.33.5.63

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
In this study aims to investigate whether voguish place branding using Me Too brands is an effective way to improve place image and to draw a practical implication. "Ridan-gil" phenomenon, a typical example of place branding using similar brands, was discovered, and measurement factors for place image measurement (e.g., cognitive image, emotional image) and visit intention were derived. As a method of investigation, a survey using convenience extraction methods was conducted at Seoul Station, which has a large floating population, and a total of 182 survey were used for analysis. Then, carried out validity analysis, reliability analysis for study verification based on the acquired data through a survey. in addition, its implication derived from t-test verification analysis is as follows.
The results appears that comparing place name using Me Too brands and the original place name showed there is a meaningful difference in the tourist actions of the potential tourists only through the effect of the branded place name’s Me Too brands.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 고찰
Ⅲ. 조사설계 및 연구방법
Ⅳ. 분석 결과
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (38)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-323-001754927