메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Byeoncheon Lee (Korea Institute for Curriculum and Evaluation)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.21
발행연도
2021.1
수록면
536 - 550 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study explores teachers’ perceptions of curriculum completion standards (CCS) for English subject, including both of attendance rate and a criteria of English subject content completion. A total of 1,059 teachers (elementary school N=602, secondary school N=457) from 17 local provinces participated in this study. For the data collection, stratified random sampling was used as data collection process. For the data analysis, both descriptive statistics and inferential statistics were employed, of which t-tests and chi-square tests were conducted to check for statistical significant difference between the two teacher groups. The results of the current study showed that, though group differences were found in some sub-research questions, teachers in elementary and secondary schools had favorable perceptions on CCS introduction to English subject in Korean educational system.

목차

ABSTRACT
1. Introduction
2. CCS in Korea and Foreign Countries
3. Method
4. Results
5. Discussion and Conclusion
References

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0