메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이상현 (계명대학교) 이민광 (컨트롤웍스) 한만배 (계명대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 한국자동차공학회논문집 제29권 제7호
발행연도
2021.7
수록면
639 - 645 (7page)
DOI
10.7467/KSAE.2021.29.7.639

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The application of compressed natural gas(CNG) to passenger cars has drawn attention as a type of fuel that can cope with globally strengthened emission regulations due to its low CO₂ emission potential. This study investigates a 1.4 L CNG engine, in which idle speed control and an electric heater can affect the increase in the exhaust gas temperature, thus improving catalyst light-off characteristics. Idle speed control parameters, the idle target speed, fuel injection timing, and ignition timing were selected because their effects on the exhaust gas temperature and exhaust emissions could be significant. Moreover, an electric heater was installed in front of the MCC catalyst for the rapid catalyst light-off, thus increasing exhaust gas temperature, which was evaluated at the low phase of the WLTP test cycle.

목차

Abstract
1. 서론
2. 실험장치의 구성
3. 실험 결과 및 고찰
4. 결론
References

참고문헌 (13)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0