메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Kye Woo Lee Ahreum Han (Trinity University)
저널정보
한국국제협력단 국제개발협력 국제개발협력 2021년 제16권 제1호
발행연도
2021.6
수록면
61 - 100 (40page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper describes the authors’ almost 30-year (1972-1998) personal experience with the World Bank (WB) education sector operations from the internal perspective. Then, it discusses the authors’ 20-year (1999-2020) observation from an external perspective. The paper aims to reveal the goals, objectives, strategies, the mechanism, and processes of decision-making, especially on how an education loan and credit is justified, of the world’s largest international aid organization for the education sector in developing countries (some $4 billion a year). Through this effort, the author provides a sound basis for insiders’ and outsiders’ fair assessments or criticisms of WB education sector operations. It also allows for some lessons/suggestions for the future WB education sector operations and for possible participations, collaborations, and cooperation with outsiders interested in WB operations in the education sector.

목차

Abstract
Ⅰ. INTRODUCTION
Ⅱ. FROM INTERNAL PERSPECTIVE- 1960s -1990s
Ⅲ. FROM EXTERNAL PERSPECTIVE – SINCE 2000
Ⅳ. LESSONS LEARNED FROM THE WORLD BANK
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-349-001838022