지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
Perceptions of Students for Gamified e-Quizzes: A Comparative Case Study
멀티미디어 언어교육
2021 .08
Gamified Formative Assessment in a Flipped Class
멀티미디어 언어교육
2022 .02
다차원적 관점에서의 참여에 기초한 초등과학 수업 참여의 잠재집단 분석 및 차이 탐색
초등과학교육
2020 .01
新冠疫情流行期间关于中国大学生学习投入的影响因素的研究: 线上学习为中心
Journal of China Studies
2021 .01
Overcoming the Hurdles of Transition: Middle School Students’ Engagement in Distance Instruction During the COVID-19 Pandemic in South Korea
Educational Technology International
2023 .04
Factors Influencing Engagement of University Students in Online Learning
외국어교육연구
2021 .08
코로나19 상황에서의 대학 온라인 원격교육 실태와 개선 방안
멀티미디어 언어교육
2020 .01
대학생들의 학업 성취도에 대한 온라인 교육서비스품질과 학습몰입의 영향력
호텔리조트연구
2023 .04
When Customers Avoid Their Favorite Coffee Shop Brands: Effects of Differential Treatment in Gamified Loyalty Programs
Culinary Science & Hospitality Research
2022 .09
반전학습(flipped learning)을 적용한 수학 수업에서 학생들의 참여 요인 탐색
수학교육
2016 .01
대학 신입생의 지각된 역량과학습기대에 따른 잠재집단별 학습참여의 차이: S대 사례를 중심으로
교원교육
2020 .01
비대면 수업에 대한 만족도 및 인식변화
중등영어교육
2023 .05
The Differentiation of Mobile Shopping Contents for Purchase Decision of m-Commerce Users
한국경영과학회 학술대회논문집
2022 .06
Analysis of Changes in University Students’ Awareness of Online Classes from 2020 to 2022 during the COVID-19
Educational Technology International
2024 .04
수업참여 프로파일과 학업성취도의 종단적 변화
교육평가연구
2015 .12
Students’ Perceptions of Emergency Online Language Education During COVID-19 Pandemic: A Case Study
멀티미디어 언어교육
2021 .01
Challenges Encountered in Online Classes During COVID-19 Pandemic: As Perceived by University Students
인문사회 21
2022 .08
대학 온라인 수업에서 사회적 실재감이 학습몰입, 학습만족도 및 학습지속의향에 미치는 영향 분석
호텔리조트연구
2021 .01
Investigating Factors of Transitioned-Online Courses on Satisfaction and Learning Effectiveness in Higher Education during the Era of the COVID-19
East Asian Journal of Business Economics
2022 .09
Effects of University Students’ Social and Teaching Presence on Learning Engagement and Perceived Learning Achievement in Online Courses
Educational Technology International
2021 .10
0