메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
가맹맹 (서울대학교)
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어교육 제32권 제1호
발행연도
2021.1
수록면
1 - 25 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study analyzed the perceptual strictness of Korean and Chinese on the realization of prosodic elements of Chinese Korean learners. Seven Chinese speakers and seven Korean speakers judged the performance of 15 Chinese examinees on three tasks (reading, describing, narrating) by the nature of pitch change, the nature of pause, and the nature of speech speed, and the results were analyzed by FACETS. The study results show the following: first, Chinese learners need to pay more attention to the change of pitch (intonation), but do not need to excessively pursue the accuracy of pause and speech speed, which are related to fluency. Second, learners should learn prosodic elements from the beginning of the study. Third, in the practice of prosodic elements, the type of task does not significantly affect the effectiveness of the exercise.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0