지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
친환경 브랜드 농산물 상품의 브랜드 가치 요인이 브랜드 만족, 신뢰, 충성도에미치는 영향에 관한 연구
유통과학연구
2016 .01
친환경농산물에 대한 건강관심도와 환경관심도가 소비자태도 및 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구 : 가족 형태의 조절효과
Culinary Science & Hospitality Research
2018 .05
Effects of perceived luxury value and use of sustainable polyester on brand trust, perceived quality risk, and consumers’ brand evaluation
Journal of Global Fashion Marketing
2023 .03
The influence of consumers’ self-concept and perceived value on sustainable fashion
Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구)
2021 .09
Understanding fashion consumers’ attitude and behavioral intention toward sustainable fashion products: Focus on sustainable knowledge sources and knowledge types
Journal of Global Fashion Marketing
2016 .03
한국 상장기업의 회계투명성과 기업특성
대한경영학회지
2016 .10
지속가능한 개발을 위한 재생에너지 관련법에 관한 연구
법과정책
2019 .01
The Influence of Brand Communication on Consumers' Purchase Intention: Focus on Moderating Roles of Brand Familiarity
유통경영학회지
2016 .10
The effect of social media marketing on brand trust and Brand loyalty : Focus on luxury fashion brands in south Korea
한국유통학회 학술대회 발표논문집
2016 .05
Do Brand Love and Brand Knowledge Matter? Impact on Brand Relationship and Extra-Role Behavior
Culinary Science & Hospitality Research
2022 .07
A Study on the Private Consumption Value of Franchise Companies: A Comparison of Foreign and Domestic Brand Consumers
유통과학연구
2019 .01
패션기업의 사회적 책임이 소비자의 태도와 지속가능한 의류 구매의도에 미치는 영향
한일경상논집
2024 .05
Business model innovation for sustainability: An investigation of consumers’ willingness to adopt product-service systems
Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구)
2020 .06
The Impact of Perceived Brand Prestige on Brand Loyalty in Luxury Brand Purchase Contexts: The Mediating Role of Brand Trust and The Moderating Effect of Self-esteem
유통경영학회지
2022 .02
중국 시장에서 브랜드 경험이 브랜드 신뢰에 미치는 영향에 관한 연구: 국내와 해외 스포츠 패션브랜드 비교분석
Journal of China Studies
2019 .01
패션명품에 대한 소비자의 브랜드 동일시가 브랜드 애착에 미치는 영향: 자기 감시와 사회적 자아존중감의 조절 효과를 중심으로
Human Ecology Research
2016 .01
시판 고추장 기업의 브랜드 진정성이 브랜드 신뢰, 브랜드 충성도에 미치는 영향: 제품 관여도의 조절효과를 중심으로
관광경영연구
2018 .01
The Impacts of University Brand on Korean and US Consumers: Focusing on Brand Reputation and Brand Fit
무역연구
2022 .04
글로벌 브랜드에서 소비자-브랜드 관계 변수들의 인과관계 및 조절변수들의 효과
유통과학연구
2017 .01
0