메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장지영 (이화여자대학교)
저널정보
연세대학교 언어정보연구원 (구 연세대학교 언어정보개발원) 언어사실과 관점 언어사실과 관점 제53권
발행연도
2021.1
수록면
201 - 228 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (6)

초록· 키워드

오류제보하기
This research is aimed at presenting a case of flip-learning classes that can be applied even in non-face-to-face situations as a way to focus on major-related Content-Based Korean classes. Flipped learning is a good alternative in the reality that it is difficult to conduct Korean language classes related to majors due to the practical difficulties of collaborating with content-oriented experts. In addition, the flipped-learning in major Korean classes, where learners’ Korean proficiency and background knowledge do not match, can reduce the difference in proficiency among learners through video lectures before class. In addition, using real-time online classes, discussions based on active interactions between teachers and learners, and between learners and learners are possible. In short, non-face-to-face CBI Korean classes using flipped learning can be a way to lead learners to participate and use more multimedia materials to overcome space limitations and provide high-quality online classes to learners.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0