메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Subin Sarah Yeo (Seoul National University South Korea) Terese Gagnon (Syracuse University New York USA) Hayso Thako (Payap University Thailand)
저널정보
서울대학교 통일평화연구원 Asian Journal of Peacebuilding Asian Journal of Peacebuilding Vol.8 No.1
발행연도
2020.1
수록면
29 - 55 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This article addresses the issue of schooling for refugees, as members of a stateless nation, in the context of Karen refugees in Thailand. The authors used ethnographic methods of in-depth, semi-structured interviews and participant observation with over 250 residents of Mae La refugee camp. Our conceptual framework draws on theories of pedagogy for liberation and grassroots development. We found that, due to overlapping sources of authority with divergent visions of the future for refugee learners, the existential crisis of being members of a stateless nation is the most pressing issue for education to address. We suggest that a top-down approach to refugee education relying on technical solutions, while ignoring issues of history, power, and meaning-making, will ultimately fall short of being fundamentally transformative.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (53)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0