메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최정도 (국립국어원)
저널정보
한국언어문화교육학회 언어와 문화 언어와 문화 제17권 제1호
발행연도
2021.1
수록면
235 - 258 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to establish a connection as one of the grammatical systems of Korean Education as a Foreign Language. In the meantime, research and education have focused on sentence access and access to Korean language. Therefore, the connection of words and phrases was relatively neglected. Due to such a tendency, the contents of access to grammar and textbooks used in Korean language education were not reflected well. Therefore, this discussion analyzed how access is reflected in grammar books and Korean textbooks that have been used in Korean language education. It also argued that it is necessary to reflect the existing educational system by examining the characteristics of grammar categories that are responsible for the function of access in Korean. Finally, a new grammar system of Korean Education was proposed as an alternative that could supplement the existing grammar system, including access. Chapter 2 analyzed existing grammar and textbooks, Chapter 3 analyzed the aspects of the Korean access function category, and Chapter 4 presented alternatives to supplement the existing frame. Chapter 5 presents the deficiencies in this discussion regarding access and further advances in access discussion.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0