메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박수정 (공주대학교) 배지영 (공주대학교) 민수정 (공주대학교)
저널정보
한국초등영어교육학회 초등영어교육 초등영어교육 제25권 제1호
발행연도
2019.1
수록면
51 - 74 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to examine the effects of patterned picture books on underachieving elementary school students’ early literacy including vocabulary knowledge and reading abilities. A single subject research across three English underachievers was employed and three students between the fifth and the sixth grades in elementary levels participated in the study. During the intervention period, three students studied seven patterned picture books, read English vocabulary and text. The three students’ improvement of memorizing vocabulary and reading English sentences was evaluated in every session. The entire study took eight weeks, three times a week and each session was around 50 minutes on average. The result indicated that all three students in this study improved their English early literacy abilities including vocabulary knowledge and reading abilities. All three students showed positive achievement in their memorizing and reading English vocabularies and text at the end of the intervention sessions.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (38)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0