메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어교과교육학회 영어교과교육 영어교과교육 제15권 제2호
발행연도
2016.1
수록면
1 - 30 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to examine the impact of the Self-Determined Learning Model of Instruction (SDLMI) in promoting English underachievers’ literacy development. The study participants were eight elementary school students whose average age was ten. Participants had difficulties in their English classes, and their stages of literacy development were emergent and early literacy. Applying the three stages of the SDLMI, students determined their goals, developed and implemented their action plans, and monitored their progress. A multiple baseline across participants design was used. It took four weeks to complete the study sessions during the English summer camp, and each students’ session lasted about two hours via one-to-one instruction. The SDLMI with English literacy learning program customized for underachievers appears to be effective in assisting underachievers’ self-directed learning as well as their English literacy abilities. Implications and future directions for research and practice are discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (38)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0