메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
양진숙 (오사카부립대학교) 김향정 (청주교육대학교) 한태구 (청주교육대학교)
저널정보
글로벌영어교육학회 Studies in English Education Studies in English Education Vol.24 No.3
발행연도
2019.1
수록면
419 - 442 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This research reports an ethnography of English underachievers from a Korean middle school. Studies in education view academic achievement as an individual and private matter, attributing learning difficulties mainly to individual psychological factors, such as a lack of motivation and/or anxiety. This study takes an ethnographic approach to understand to what extent English classes in school support underachievers’ academic progress. The study findings are as follows: 1) academic streaming provided little support for underachievers to prepare for school exams by which their academic progress would be judged; 2) underachievers experience marginalization in after-school class because its test-oriented practice did not address their linguistic needs. Challenging the assumption that input-oriented English education policy should address student underachievement, this study calls for a new understanding of underachievement as part of working-class youth culture.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0