메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
우수정 (건양대학교)
저널정보
한국현대언어학회 언어연구 언어연구 제36권 제4호
발행연도
2021.1
수록면
469 - 486 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The study examines the linguistic resources used in the self-introduction produced by English learners in a university level. According to the Systemic Functional Linguistics (SFL), language is functional. Language users, whether they are novices or proficient users, employ language as linguistic resources to make meanings. And social and cultural contexts play important roles when making choices among those linguistic resources. The purpose of the study is to find out what linguistic choices the English language learners make in order to make meanings in their writing. Following the SFL theoretical framework, the study looks at the English linguistic resources in terms of three metafunctions. For the ideational metafunction, the content words, prepositional phrases, and adverbial clauses are examined to see what the learners try to convey through the texts. For the interpersonal metafunction, verbial phrases are looked at to understand how the learners form the relationship with the reader through their linguistic choices. Furthermore, the thematic development of the texts are examined to see how the learners develop their introduction to perform the textual metafunction. The results of the study reveal that the English learners have a certain degree of limitations utilizing the linguistic resources they have in terms of all three metafunctions.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (19)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0