메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
양창용 (제주대학교)
저널정보
한국언어연구학회 언어학연구 언어학연구 제22권 제2호
발행연도
2017.1
수록면
173 - 191 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The basic starting point of the present paper is the following: “teachers need a depth and breadth of expertise about language because of the range of functions they must serve”(Adger, Snow, and Christian 2002:2). In spite of this kind of argument, it is widely assumed that many teacher know much less about language than they should know. With this fact in mind, the main goal of the present paper is not theoretically-oriented to entangle a certain linguistic phenomenon but rather designed to look over the recent trend in language teaching and learning. Among many other things, our focus goes on to the awareness-raising of linguistic materials in language teaching and learning. In doing so, it is expected that we can bridge the gap between linguistic exploration and educational linguistics which can be intertwined to provide the better explanation of language functions and tasks that can be incorporated into English language teaching materials.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0