메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김승은 (연세대학교)
저널정보
한국사회언어학회 사회언어학 사회언어학 제24권 제2호
발행연도
2016.1
수록면
49 - 77 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In Conversation Analysis (CA), laughter, which is treated as a systematically produced activity, has been investigated in connection with troubles. This paper examines initiating laughter in three writing tutoring sessions at a university writing center in Korea, deploying the method of CA. Laughter can be used in two ways in the dataset. Firstly, tutors can use laughter to mitigate their negative assessment about the student's essay. Along with delays and mitigating expressions, laughter infiltrated in the assessment can mitigate the dispreferred nature of the negative assessment. Secondly, both tutors and students can display their talk or action as inappropriate through laughter. The tutor uses laughter when producing talk that can be treated problematic or accountable. The students join in the tutor's laughter, and this shared laughter mitigates the problematic nature of the tutor's talk. Students may similarly use laughter to display their awareness of the inappropriate nature of their talk or conduct, when responding to the tutor's questions. The analysis suggests that laughter can be associated with interactional troubles. The conclusion will include comparisons with other institutional contexts.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0