메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
좌수민 (공주대학교) H. Keira Park (Ohio University) 이영희 (중앙대학교)
저널정보
한국영어학학회 영어학연구 영어학연구 제26권 제2호
발행연도
2020.1
수록면
91 - 109 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This article explores how online e-tutor training can be revamped to incorporate an aspect of teacher agency and autonomy. Several researchers have suggested pedagogically desirable e-tutor training models to date, but these models are only limited to a top-down perspective, and more importantly, not specific to language learning contexts. This article documents a successfully implemented e-tutor training model designed to enhance teacher agency and autonomy of those who work for EFL students. Concerned primarily with the e-tutors’ reflective voices framed with non-numerical data such as open-ended and conversational communication, we suggest a sequentially structured four-tier training model that engages e-tutors in decision-making processes. Our training model demonstrates that e-tutors negotiate their roles through reflecting moments and collaborate with one another to accommodate students’ language learning needs. The roles of trainers are then to mitigate tensions between e-tutor autonomy and the curricular structure they work within. Although much should be adjusted to local needs, this training model may be implemented as a reference for future e-tutors in an EFL context.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (14)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0