메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김동욱 (성균관대학교) 현수영 (성균관대학교) 윤유진 (성균관대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제36호
발행연도
2015.7
수록면
43 - 70 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study is to examine of the effects economic advantage from the participation of afterschool programs and EBS. For this study, samples were collected twice in a year through an internet survey from a total of 78,000 subjects, including parents and students in elementary, middle or high schools nationwide by Statistics Korea. The impact of variables deemed influential on private tutoring fee was analyzed first. In order to investigate the impact afterschool programs and EBS on private tutoring fee, the Hierarchical Linear Models and logistic regression model were used to figure out variables that influence private tutoring costs and participation in private tutoring. In this study, SAS(Ver. 9.3) was used for analysis. The results show that the participation of afterschool program and EBS could be the main factors leading to lessen the private tutoring of English. And also the results reveal that main factors to affect the participation of English private tutoring are family income, student’s school record, location of school.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 조사방법
4. 분석 결과
5. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (43)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-705-001772884