메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
송수진 (고려대학교) 김영철 (서강대학교)
저널정보
한국학술연구원 Korea Observer Korea Observer 제51권 제4호
발행연도
2020.1
수록면
653 - 679 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Investments in education are to be positive for the individual and to tend to be perceived as the wider good of society. However, the South Korean government is seeking to diminish the amount that families expend on private tutoring due to the excessive financial burden it places on households and the negative implications it may have for society. Despite these regulations, household expenditures on supplementary tutoring are on the rise in Korea, and this follows a wider trend of consumers choosing private tutoring worldwide. Why would consumers spend excessive money on the private supplementary tutoring despite its negative consequences on their own household finances? We conducted qualitative interviews with parents and children who purchase and use the private supplementary tutoring. We then conceptualized the consumption motivation for private supplementary tutoring, building on theories of attribution, status competition, and institutionalization. We also identified hidden motivations and discussed the policy implications of the findings.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (45)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0