메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최윤정 (고려대학교)
저널정보
팬코리아영어교육학회 영어교육연구 영어교육연구 제32권 제4호
발행연도
2020.1
수록면
249 - 274 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates the differences in learners’ participation patterns and satisfaction according to the type of English group tutoring within the context of mobile-assisted language learning. Thirtyfive Korean learners of English were placed in two different tutoring groups (reciprocal peer-tutoring vs. expert tutoring) and participated in 6-week online tutoring, supported by a closed SNS and a mobile application. To examine how differently learners were engaged in each group, their participation patterns in assignments and written feedback were analyzed. Participants also responded to an online survey on their satisfaction on tutoring experience. The results were as follows: 1) participants in reciprocal peer-tutoring worked more actively in completing assignments than those in expert tutoring, 2) tutors in expert tutoring groups provided more feedback focusing on the content of the assignment submitted, whereas peer-learners provided less feedback focusing more on the affective aspects, and 3) the survey results showed that learners in expert tutoring were satisfied more than the other in learning contents provided, facilitative monitoring by the researcher, feedback on assignments, and overall perceptions on tutoring experience. (175 words)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (50)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0