메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이동환 (경인교육대학교)
저널정보
한국영미문학교육학회 영미문학교육 영미문학교육 제22권 제1호
발행연도
2018.1
수록면
93 - 118 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines how the literary representations of peddler, empiric, and outlaw stereotypes in Louis Sachar’s Holes highlight race, gender, and class issues of nineteenth-century American society. Historically, peddlers’ popular images were shaken between swindlers and hard-working salesmen throughout the nineteenth-century America; the institutionalization of medical training after mid-nineteenth century turned folk medicine practitioners into unbelievable empirics (or quacks); the myth of famous outlaws in the Far West led to the popularization of masculine ideal. In the Sam and Kate episode, the stereotypical images regarding peddler, empiric, and outlaw are appropriated to the externalization of latent race, gender, and class issues. And such transformations of peddler, empiric, and outlaw stereotypes are in line with the socioeconomic changes in nineteenth-century American society. In addition, the Sam and Kate episode’s historicizing manner reveals the intricate inter-relational ties between, race, gender, and class issues across the different time-space episodes in the entire novel.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0