메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
허균 (부경대학교)
저널정보
한국수산해양교육학회 수산해양교육연구 수산해양교육연구 제34권 제2호(통권 제116호)
발행연도
2022.4
수록면
341 - 348 (8page)
DOI
10.13000/JFMSE.2022.4.34.2.341

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyze the appropriateness of item, item difficulty, rating scale, and compare people"s ability to item difficulty with the AI Educational Contents Usability Test(AI-ECUT) scale through applying Rasch Model based on the item response theory. The data are 105 students responding survey after attending to usability test. For data processing, frequency analysis, factor analysis, and Rasch model analysis are performed using jMetrk, Winsteps, and SPSS program. The results are as follows. First, it is found that the AI-ECUT scale is found to satisfy one-dimensional fitness. Second, it is found that appropriate to change the rating scale category from 5 points to 4 points Likert scale. Third, as a result of examining the item relevance of the AI-ECUT scale, the Q41 item is found to be inappropriate and needs to revise. Forth, there are lots of lower difficulty levels items compared to higher and middle difficulty levels items.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구 방법
Ⅲ. 연구 결과
Ⅳ. 결론 및 제언
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0