메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이현정 (부산대학교) 전지현 (부산대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제100집
발행연도
2022.3
수록면
41 - 62 (22page)
DOI
10.21296/jls.2022.3.100.41

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to identify the effects of computer anxiety and empathy on L2 reading comprehension through the mediated effects of English reading motivation and instructor credibility. Data were collected from 84 college students. Data on subjects’ characteristics, such as computer anxiety, empathy, instructor credibility and English reading motivation, were collected using a structured self-reporting questionnaire. Computer anxiety showed a direct effect on instructor credibility, and empathy also showed a direct effect on instructor credibility. English reading motivation and instructor credibility showed a direct effect on English reading comprehension. However, the effects of computer anxiety and empathy through the mediated effects of English reading motivation and instructor credibility were not significantly effective. The results indicate that it will be more effective to develop strategies that can decrease computer anxiety and develop empathy to improve L2 reading comprehension in online English classes.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구방법
4. 연구 결과
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2022-700-001314319