메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Soyoung Kim (Tongmyong University)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제100집
발행연도
2022.3
수록면
407 - 428 (22page)
DOI
10.21296/jls.2022.3.100.407

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
A sentence containing preverbal also (i.e., Mary also ate a cookie) causes semantic ambiguity since the focus is assigned to a subject NP or an object NP. Depending on which constituent is identified as focus, the sentence evokes a different presupposition in discourse contexts. The current study examined which interpretation Korean EFL learners prefer to have in the comprehension of preverbal also-sentences with ambiguous focus and how it can differ in terms of their English proficiency. In a revised picture truth value judgment task, participants were asked to read a target sentence and then view a picture that described a presuppositional event. They were asked to check whether the target sentence is compatible with the depicted situation. The results showed that low and intermediate proficiency groups favored an object-focused interpretation whereas groups of high proficiency and English native speakers were able to assign the focus to a subject NP and an object NP by making use of relevant presuppositions from picture contexts.

목차

1. Introduction
2. Theoretical Backgrounds
3. Method
4. Results and Discussions
5. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2022-700-001314359