메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
Yu, Z (Beijing Normal University-Hong Kong Baptist University) Ye, Z (Beijing Normal University-Hong Kong Baptist University) Ma, K-F. A. (Beijing Normal University-Hong Kong Baptist University)
저널정보
한국지능정보시스템학회 한국지능정보시스템학회 학술대회논문집 2022년 ICEC-한국지능정보시스템학회 공동춘계학술대회 논문집
발행연도
2022.6
수록면
104 - 107 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Research has shown that social commerce influences consumer purchase intentions, but little attention has been paid to the perspectives of Generation Z and its growing purchasing power. This study aimed to provide insights into the mechanisms influencing Generation Z’s intentions to continue using social commerce platforms, focusing on China’s RED as a representative platform. Though the lens of the stimulus-organism-response model, we investigated the effects of RED’s technological environments on consumers’ intrinsic values, extrinsic values and online purchase intentions. The results showed that the mediating effects of intrinsic and extrinsic values were significant. The suggests that social commerce features positively influence consumers’ intrinsic and extrinsic values, which enhances their continuance intentions. The results of this study provide similar social commerce platforms with ideas on how to improve the design of their platforms to increase consumer continuance intentions in the post-COVID-19 era.

목차

Extended Abstract
Introduction
Hypothesis and Research Model
Methodology
Data Analysis and Results
Discussion and Contributions
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0