메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
황미선 김동진 (영남대학교)
저널정보
한국조리학회 Culinary Science & Hospitality Research Culinary Science & Hospitality Research Vol.28 No.12(Wn.149)
발행연도
2022.12
수록면
136 - 156 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study was designed to investigate (examine) the factors affecting the attitudes and switching intentions of restaurant consumers toward pro-environmental stores. For this purpose, Pull factor (environmental utility, health utility, psychological benefit, subjective norm) and Push factor (environmental risk, health risk, guilt) for pro-environmental stores were defined by applying the PP model(Pull-Push model). To verify hypotheses, a total of 313 valid responses collected through an online survey panel company were analyzed. Our findings revealed that among Pull factors, psychological benefit had the most significant positive effect on the pro-environmental stores attitude and switching intention, and among Push factors, guilt was found to be the most important in the pro-environmental stores attitude and switching intention. Positive attitudes toward pro-environmental stores led to switching intention, and it was examined that mediating between PP factors and switching intention. Our findings provide implications for successful pro-environmental management activities of restaurant companies.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 설계
4. 실증분석
5. 결론
REFERENCES

참고문헌 (137)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0