메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
노영선 (가천대학교) 이인재 (가천대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제34권 제12호(통권 제184호)
발행연도
2022.12
수록면
183 - 205 (23page)
DOI
10.31336/JTLR.2022.12.34.12.183

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Based on Weiner"s attribution theory, this study investigated the effects of attribution of success and failure on emotional response and technology acceptance in the use of kiosks in the food service industry. Results. First, it was found that the locus affects both positive and negative emotions and has more influence on positive emotions than on negative emotions. Stability affects both positive and negative emotions, but negative emotions in contingent situations have a stronger effect. Controllability had no significant effect on positive/negative emotions. Second, positive emotions had a positive (+) effect on usefulness and ease of use, and negative emotions had a negative (-) effect on usefulness and ease of use. Third, positive emotions showed a mediating effect on locus, usefulness, and ease, while negative emotions were partially mediated by locus and usefulness, and completely mediated by ease. Stability showed a mediating effect on usefulness and ease of negative.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 고찰
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 실증분석
Ⅴ. 결론 및 시사점
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0