메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김은정 (경상국립대학교) 홍광희 (영남대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제103집
발행연도
2022.12
수록면
239 - 261 (23page)
DOI
10.21296/jls.2022.12.103.239

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (5)

초록· 키워드

오류제보하기
This study examined whether the business English textbooks used in vocational high schools followed the revised 2015 national curriculum and were abided by its teaching and learning principles. In this study, three business English textbooks were analyzed both quantitatively and qualitatively. First, in terms of skills, all of the coursebooks covered writing the most while treating speaking minimally. This unbalanced coverage of skills went against the curriculum’s goal which pursues communication-oriented business English education. Among three textbooks, one rigorously followed the curriculum while the other two did not. However, the in-depth analysis based on the teaching and learning principles stipulated in the curriculum showed that the textbook that strictly adhered to the curriculum did not offer engaging activities, which can promote students’ communicative competence in a business setting. Pedagogical suggestions were discussed.

목차

1. 서론
2. 선행 연구
3. 연구도구와 분석
4. 결과 및 논의
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-700-000373001