메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
천승미 (서울디지털대학교)
저널정보
담화·인지언어학회 담화와인지 담화와인지 제30권 제1호
발행연도
2023.2
수록면
147 - 173 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines the educational effectiveness of the corpus and corpus analysis tool by considering the various corpus analysis tools available for the educational utilization of the corpus and selecting appropriate tools for the learning purpose, learning content, and learning target. Using the educational corpus in the EFL environment allows learners to acquire contextualized grammatical knowledge through the real language used by native speakers and helps learners understand how to make sentences. When acquiring the meaning and form of language through corpus-based activities, learners are exposed to repetitive linguistic structures as cognitive subjects rather than passive recipients of knowledge. Such activities can be used as an optimal means of generalizing noticing, enhancing language acquisition, and increasing language uptake. In data-driven learning, learners take the initiative in learning language as researchers who discover and analyze rules by becoming familiar with various patterns of the target language through vast amounts of language data. Psychological processing by noticing language use facilitates the conversion of learning into long-term memory, enabling effective language learning. Learning grammar using data-driven learning has demonstrated excellent learning effects as learners focus on grammar forms and examine their practical uses to gain meaningful language use experience.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구방법
4. 실험 결과 및 분석
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0