메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최재호 (상명대학교)
저널정보
한국영어학학회 영어학연구 영어학연구 제29권 제1호
발행연도
2023.2
수록면
79 - 100 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Corpus research has greatly influenced English education, providing insightful findings on language usage, natural and authentic language input, and analytic tools for inductive learning. This study reviews studies on corpus-based English education in Korea. For the review, 190 studies were collected and analyzed using key indices: publishing year, research methods, types of corpus application, types of corpora, target learning focus, types of English education, and target population. The analysis revealed the explosive increase in research after 2011. Some trends and patterns of research which had been reported by previous review studies were found as well: lack of the qualitative approach, biased focus on lexical aspects of a language, and uneven distribution between research methods. In addition, a number of studies have examined textbooks and high-stakes tests, which represents the importance of public education and the College Scholastic Ability Test (CSAT) in Korea. The findings are presented with implications for future research and practice.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0