메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
하명호 (신라대학교) 남정미 (신라대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제61권 제2호
발행연도
2019.5
수록면
185 - 207 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to conduct a comparative study of a specialized corpus (English Education Corpus) and a general corpus (BNC Baby). The English Education Corpus is divided into three sub-corpora, which are Foreign Writer Article Corpus (FWAC), Korean Writer Article Corpus (KWAC) and Textbook Corpus (TBC). These sub-corpora consist of about 2.5 million words compiled from textbooks and research articles of journals. This paper is to analyze the keywords and lexical bundles using Scott’s(2016) WordSmith 6.0 and to provide language learners or instructors with authentic language materials rendering services to effective English language learning or teaching. The result of this analysis shows that FWAC, KWAC and TBC have genre-specific features sharply different from BNC Baby in terms of the use of keywords and structural patterns of 4-word lexical bundles.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 선행연구
Ⅲ. 연구 자료 및 방법
Ⅳ. 연구결과 및 논의
Ⅴ. 결론
인용문헌

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-840-000679715