메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Hea-Suk Kim (Seoul Women’s University) Na-Young Kim (Ewah Womans University) Yoonjung Cha (Hanshin University)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.23
발행연도
2023.1
수록면
220 - 236 (17page)
DOI
10.15738/kjell.23..202303.220

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The aim of this study was to focus on describing how different learning platforms (traditional and Metaverse) may influence learners’ English proficiency. To investigate whether the experience of a Metaverse environment can be favorable for speaking practice, forty-five students were divided into two groups: traditional and Metaverse. During the semester, students in the traditional group practiced speaking English in offline classrooms, while those in the Metaverse group exercised speaking English in a Metaverse environment. According to the findings, both groups significantly improved their English proficiency within the group, but there were no significant differences between the two groups. In terms of students’ perspectives, the advantages and disadvantages of the Metaverse learning platform shed light on how they perceived using it for learning English speaking. The results of this study also suggest pedagogical implications and insights for future research.

목차

ABSTRACT
1. Introduction
2. Literature Review
3. Methodology
4. Results and Discussions
5. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-705-000319333