메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
손재은 (고려대학교)
저널정보
한국러시아문학회 러시아어문학연구논집 러시아어문학연구논집 제77호
발행연도
2022.5
수록면
7 - 30 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines the writing and reading of the main characters in ‘Rudin’ focusing on the ‘literacy’. The writing and reading of Rudin and Natalia, after their breakup is a key element that not only reveals the identity of each character but also hints at the future. In the letter, names as a confession by Rudin himself, the superficial meaning of the literal interpretation of the text and the hidden meaning reflecting the author's true intentions constantly collide. Rudin's narrative style, illogically arranged sentences, and multi-pronged contradictions, along with the emotional insensitivity revealed throughout the letter, serve as clues to the fact that his letter is false. Meanwhile, after breaking up with Rudin, Natalia begins to have a new understanding of herself and her surroundings through her reading. Based on her holistic understanding of Pushkin's poetry, Natalia properly grasps the artist's intentions and the multi-layered meaning of her work. Natalya, who Applies her empathy for poetry to her own life, emerges as a great reader. As a result of successful communication with the artist, Natalya breaks away from her narrow and fixed perspective and changes to understand and judge her situation more broadly.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0