메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김명희 (숙명여자대학교)
저널정보
한국유아교육학회 International Journal of Early Childhood Education International Journal of Early Childhood Education 제28권 제1호
발행연도
2022.6
수록면
1 - 24 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This qualitative study aims to explore Korean early childhood teachers’ gender perceptions and how those perceptions translate into their classroom practices. The data were collected through semi-structured interviews with six early childhood teachers. The data analysis revealed that the teachers possessed gender sensitivity, while acknowledging the value of gender equality. They also perceived early childhood centers as sites for promoting sound gender perspectives among children. At the same time, however, they experienced conflicts between ideas that gender is primarily socially constructed, on the one hand, or biologically determined, on the other, when confronting gender differences that seem innate. Informed by their views on gender and knowledge on the nature of early childhood education, the teachers preferred to make natural, verbal interventions when children showed gender-stereotyped behaviors. Based on these findings, this study particularly highlights a need for professional teacher training on gender issues.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0